Błędy w marketingu szeptanym, to tego rodzaju wpadki, które nie wybacza się tak łatwo. Mogą nas one kosztować wiele nerwów, a także sprawić, że raz na zawsze zrazimy do siebie potencjalnych klientów. Błędny w marketingu szeptanym zdarzają się jednak każdemu. O ile szybko wyciągniemy z nich wnioski, to nie powinny sprawić nam większych problemów. Znane powiedzenie mówi jednak, że lepiej zapobiegać niż leczyć. I tak też w istocie jest. Znając najczęstsze błędny w marketingu szeptanym, łatwiej będzie nam ich nie popełniać. A zatem dowiedzmy się, na jakie błędy w marketingu szeptanym możemy się natknąć.
Czym jest marketing szeptany?
Marketing szeptany z ang. buzz marketing to jedna z form promocji, dyskretnej i taktownej reklamy mającej na celu nawiązaniu naturalnej dyskusji i przybliżeniu potencjalnych odbiorców do danej marki.
Błędy w marketingu szeptanym
Błędy w marketingu szeptanym bywają nieuniknione. Zwłaszcza jeśli nie zależy nam na zbudowaniu dobrej relacji z klientami a jedynie pozbyciu się produktu. Unikanie pewnych działań, może jednak w perspektywie czasu przynieść nam wiele korzyści i sprawić, że nasz produkt sprzeda się nawet lepiej, niż to na początku zakładaliśmy.
Odpowiednia strategia
Dobry plan i pomysł na strategię marketingową na pewno nie narazi nas na błędy w marketingu szeptanym. Niestety coraz częściej zdarza się, że marketing szeptany jest mylony ze zwykłym spamem. Wiadomości wysyłane hurtem mogą sprawić, że prędzej czy później stracimy zaufanie i wiarygodność w oczach potencjalnych klientów.
Niekoniecznie oryginalne treści
Publikowanie tych samych lub tylko nieznacznie zmienionych treści na wielu różnych portalach, nie może się dobrze skończyć. Takie błędy w marketingu szeptanych nie wróżą pomyślnej kariery i mogą przysporzyć niemałych kłopotów.
W niezgodzie z faktami
Fałszywe konta, podejrzane adresy i nieprawdziwe opinie to te błędy w marketingu szeptanych, które bardzo trudno wybaczyć. Nie tylko umniejszają naszą wiarygodność, ale także sprawiają, że nie zagrzejemy na dłużej miejsca w żadnym biznesie.
Zbyt duże rzucanie się w oczy
Krzykliwość nigdy nie była w modzie. Zbyt nachalne reklamy, zamiast przyciągnąć klientów, mogą ich tylko skutecznie i trwale do nas zrazić. Większość użytkowników nauczyła się już radzić sobie z tego typu reklamami. Lepiej więc nie znaleźć się na czarnej liście reklamodawców.
Błędy w marketingu szeptanym podsumowanie
Błędy w marketingu szeptanym nie należą do najprzyjemniejszych rzeczy, z jakimi możemy się spotkać. Posty niedostosowane do tematyki danego portalu, fałszywe konta, nieprawdziwe opinie, zduplikowany tekst, to tylko niektóre błędy w marketingu szeptanym, które działają na naszą niekorzyść. Unikając ich, możemy jednak w pełni wykorzystać potencjał, jaki daje nam marketing szeptany.