Utrzymuje się na rynku od ponad 2000 lat i ma się dość dobrze. Mowa o kościele katolickim, który coraz bardziej coraz bardziej dostosowuje się do oczekiwań współczesnego społeczeństwa i zaczyna sięgać po dostępne formy marketingu. Jak może się odnaleźć parafia w świecie reklamy i z jakich narzędzi może korzystać? Przygotowaliśmy krótki poradnik o marketingu dla parafii.

Kościoły w dużej mierze są finansowane z darowizn, dlatego coraz chętniej sięgają po narzędzia marketingowe, które oferuje Internet. Szczególnie, że organizacje religijne muszą mierzyć się z narastającym kryzysem wizerunkowym.

Marketing dla parafii

Co może być podmiotem akcji marketingowej dla parafii? Najlepiej skupić się na jakiejś inicjatywie, która pozwoli ocieplić wizerunek księży, a zarazem zaangażuje odbiorców. Może to być wspólne malowanie ścian w domu dziecka, sprzątanie ulic miasta, czy pomoc seniorom w obliczu pandemii koronawirusa. Doskonale byłoby, żeby ruch generowany za sprawą dostępnych narzędzi. Możemy również zbudować promocję wokół wydarzenia organizowanego w kościele wplatając założenia z event marketingu. Niezależnie, który z podmiotów wybierzemy, musimy pamiętać, że prowadzenie reklamy dla kościoła wymaga od nas subtelności.

Kanały komunikacji

Kiedy już ustalimy podmiot reklamy, przychodzi czas na wykorzystanie odpowiednich kanałów komunikacji. Co sprawdzi się w przypadku boskiego marketingu? Przede wszystkim parafia powinna stworzyć własną stronę www, której layout nie będzie prezentował się, jak wyjęty z lat 90. Nie znaczy to, że witryna musi być zaawansowana pod względem technologicznym, wystarczy prosty, intuicyjny szablon. Przydatne będą też media społecznościowe, które pozwolą na sprawną komunikację z parafianami. Kanał youtube i prowadzenie transmisji na żywo? Dlaczego nie?!  Nie tylko w dobie pandemii koronawirusa kościół powinien korzystać z takich rozwiązań. Przydatne w budowaniu kampanii dla parafii będą też działania content marketingowe takie, jak blog prezentujący aktualne wydarzenia. Kampania dla kościoła to specyficzny rodzaj działań, które powinny być subtelne i ostrożne. W tym przypadku trzeba skupić się na budowaniu relacji w oparciu, o które można realizować założenia marketingowe, musimy więc mieć na uwadze, że będzie to proces rozłożony w czasie.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]

Comments (1)

  1. Oddy

    Odpowiedz

    Jestem ciekaw, kiedy parafie zdecydują się na pójście w szeptankę. Daje ona niezłe mozliwości na poprawę wizerunku.

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *