Zjawisko buzz marketingu już na dobre zakorzeniło się w internetowych działaniach promocyjnych. Jeżeli danej firmie zależy na pozytywnym wizerunku, powinna przeprowadzić w tym celu szereg działań. Jednym z nich jest właśnie buzz marketing.
Na czym polega? To nic innego, jak inna nazwa marketingu szeptanego. Obie nazwy (ang. buzz – brzęczenie) sugerują, że działania te to przekazywanie sobie informacji z „ust do ust”. Dawniej takie działania nazywano po prostu „pocztą pantoflową”, czyli nieformalnym przekazywaniem sobie opinii, informacji czy plotek. Jak działa „szeptanka” w Internecie?
Takiego rodzaju kampania promocyjna polega na zamieszczaniu wpisów, opinii i komentarzy na różnego rodzaju forach branżowych, portalach społecznościowych czy portalach internetowych.
Trzeba jednak pamiętać, że aby uzyskać pozytywne wyniki z takich działań trzeba uzbroić się w cierpliwość. Cała kampania powinna rozpocząć się od prawidłowej analizy sytuacji marki i branży. Jest to niezwykle ważne, żeby wiedzieć jakie działania konkretnie przeprowadzić.
W związku z tym działanie na własną rękę wpisywanie różnych opinii z różnych kont mija się z celem. Może to wyrządzić więcej szkód niż korzyści. Ponieważ kampania powinna być realizowana i koordynowana jako całość najlepiej rozpocząć współpracę z dobrą agencją marketingową. Takie działania zagwarantują nam końcowy sukces.
Dlaczego buzz marketing wpływa pozytywnie na wizerunek firmy? Otóż systematyczne zamieszczanie opinii na temat danej marki w różnych obszarach zdecydowanie zwiększa zainteresowanie nią. To nie tylko fora, ale także np. różne profile i grupy na Facebooku.
Najlepiej, gdy wpisy te zainicjują nam dyskusję, w którą naturalną drogą wciągnie się duża liczba internautów. Nawet jeśli nie wszyscy zainteresowani tematem będą zamieszczać wpisy, to jednak będą je czytać i być może w jakiejś innej formie przekazywać informacje znajomym.
Ważne, żeby „szeptanka” była wspomagana przez inne działania, np. bardziej tradycyjne kampanie reklamowe, współpracę z influencerami, czy prawidłowy content marketing. Wszystkie tego typu działania, odpowiednio skoordynowane powinny dać długofalowy pozytywny efekt w sprzedaży.