Jakie formy reklamy offline można wyróżnić? Najpopularniejszą formą promocji jest obecnie Internet. Jest to całkiem łatwy sposób dotarcia do swojej grupy docelowej, możliwość komunikowania się z nią, a także monitorowania jej zachowań i opinii. Jednak tradycyjna reklama jeszcze nie odeszła do lamusa, nadal wykorzystywana jest przez niektóre przedsiębiorstwa i przynosi im ona wiele korzyści. Jakie formy reklamy offline są wykorzystywane? To wszystko zależy od firmy i rodzaju działalności jaką ona prowadzi. Chociaż jest zdecydowanie mniej niż kiedyś reklam, które widzimy na ulicach to jednak pojawiają się one i zdobywają dla przedsiębiorstw nowych klientów.
Jakie formy reklamy offline są wykorzystywane?
Formy reklamy offline są mocno zróżnicowane i jest ich całkiem dużo. Poniżej znajduje się podział oraz kilka słów na temat każdej z nich.
- Billboardy – billboardy można zobaczyć w każdym większym polskim mieście. Poruszając się czy to pieszo czy samochodem i każdym innym środkiem transportu, można zobaczyć te dużego rozmiaru reklamy. Bilbordy można podzielić na różne rodzaje, w zależności od sposobu montażu i usytuowania.
- Wolnostojące – czyli takie, które osadzone są na słupach, zwykle są one umieszczane przy drogach poza centrami większych miast.
- Przestawne – to takie, które nie są przytwierdzone do podłoża na stałe
- Mobilne – montowane są one na przyczepie, która następnie przypinana jest do samochodu i dzięki temu można go przemieszczać po różnych obszarach. Nawet małych wsiach. Zwykle do tego rodzaju billboardów dodawana jest jeszcze reklama audio, dzięki której potencjalni klienci mogą usłyszeć o ofercie.
- Ścienne – mocowane są one na budynkach
Dla kogo jest wykorzystanie tej formy reklamy offline dla firm, które chcą dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, rozpopularyzować nowy produkt i dopełnić kampanie 360 stopni.
- Ulotki – z tą formą reklamy, również można spotkać się w większych i mniejszych miastach w Polsce. Zwykle rozdawane są one na ulicy bezpośrednio do rąk odbiorców, mogą też zostać wrzucone do skrzynek pocztowych lub włożone za wycieraczki samochodów. Ich główną wadą jest fakt, że bardzo często trafiają one do kosza, a klient nawet nie spogląda na ich treść. Oczywiście nie zawsze tak się dzieje. Warto je wykorzystać, jeśli firma działa na rynku lokalnym, nie świadczy prestiżowych usług, a co najważniejsze daje możliwość skorzystania z kodu rabatowego, który zostanie umieszczony na ulotce.
Telewizja i radio – formy reklamy offline
Telewizja – formy reklamy offline to również telewizja, radio i prasa. Telewizja jest taką formą reklamy, dzięki której można dotrzeć do bardzo szerokiego grona odbiorców. Jeśli zainwestuje się w reklamę, w godzinach szczytu, dany spot może obejrzeć nawet milion osób. Co więcej można też dopasować reklamę danego produktu do określonej grupy docelowej. Dobrym przykładem będzie tutaj reklamowanie robotów kuchennych, w trakcie emisji programów kulinarnych. Do zalet tej formy reklamy offline należy szerokie budowanie świadomości marki, utrzymywanie zainteresowania produktem, jeśli spot zostanie odpowiednio dobrze zrealizowany ludzie będą o nim mówić i zapamiętają go na dłużej.
Radio – to kolejne medium, które towarzyszy ludziom w ich codziennym życiu. Zwykle słucha się go w drodze do pracy, szkoły, w poczekalniach u fryzjera bądź lekarza, wykonując obowiązki domowe. Tutaj podobnie jak w przypadku telewizji. Jeśli zostanie ona wyemitowana w godzinach szczytu może dotrzeć ze swoim przekazem do setek tysięcy ludzi. Tutaj również można zawęzić grupę swoich odbiorców, poprzez wybór określonej radiostacji i godziny emisji. Natomiast zaletami tej formy reklamy offline jest możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców i możliwość wyboru godzin emisji reklamy.
Ekrany LED – szybko rozwijająca się reklama offline
Ekrany LED – to kolejny rodzaj formy reklamy offline, który w ostatnim czasie rozwija się bardzo mocno. Można go spotkać już nie tylko przy ruchliwych ulicach, ale też w tramwajach, pływalniach i przy kasach w marketach. Ich dużą zaletą jest to, że mocno przykuwają uwagę odbiorców. Jest to dobre rozwiązanie dla firm, które mają pomysł na krótką reklamę i zależy im na lokalnej promocji. Dzięki niej możliwe jest szybkie modyfikowanie reklamy i mniejsze wykorzystanie budżetu.