Prowadzisz firmę i zastanawiasz się, ile kosztuje branding? A może dopiero myślisz o założeniu własnego biznesu? Pytanie ile kosztuje branding, spędza sen z powiek niejednemu przedsiębiorcy, gdyż jak się okazuje – budowanie świadomości marki w pojedynkę może być zadaniem nie tylko trudnym, ale także skazanym na porażkę. Nie można bowiem znać się na wszystkim. Spróbujmy więc dowiedzieć się, ile kosztuje branding.

Czym jest i jak działa branding?

Unikalny branding

Żeby dowiedzieć się, ile kosztuje branding, musimy najpierw skupić się na tym, co właściwie się na niego składa. Wydawać by się mogło, że branding to po prostu dopieszczenie graficzne marki. Strona wizualna to oczywiście jeden z elementów brandingu. Samo pojęcie jest jednak znacznie szersze. Branding to zespół działań zmierzających do ukształtowania takiego wizerunku marki, który na dobre zagości w świadomości odbiorców. Do działań tych zaliczają się m.in.:

  • stworzenie nazwy i logo,
  • zaprojektowanie strony,
  • wykonanie identyfikacji wizualnej,
  • wypracowanie stylu komunikacji,
  • marketing.

Ile kosztuje branding i czy to się opłaca?

Na pytanie, ile kosztuje branding, nie ma jednej i konkretnej odpowiedzi. Składają się na niego już wcześniej wymienione element. Inaczej będą się jednak one rozkładać w przypadku dużej korporacji, a inaczej, gdy mamy do czynienia z niewielką firmą. Oprócz tego w grę wchodzi także to, czy chcemy zbudować markę od podstaw, czy jedynie odświeżyć jej wizerunek (przy czym dogłębny lifting starego wizerunku nie zawsze jest łatwiejszy i tańszy niż zaczynanie od początku).

Właściciel małego przedsiębiorstwa na pytanie ile kosztuje branding, może usłyszeć odpowiedź, że to kwota zaczynająca się od 10 tys. zł wzwyż. Dobrze przeprowadzony branding z pewnością przyniesie wiele korzyści firmie. Musimy się jednak liczyć z tym, że nie stanie się to natychmiast. Uczynienie marki rozpoznawalną wymaga bowiem czasu…

Jak wykorzystać branding i przekuć go w sukces

Unikalny branding

Oryginalny branding jest w cenie i to nie tylko w dosłownym tego słowa znaczeniu, ale także w przenośnym. Unikalne treści są bowiem w stanie skutecznie wyróżnić nas na tle konkurencji oraz sprawić, że pozostaniemy na dłużej w świadomości odbiorców. To z kolei przełoży się na przyszłe zyski.

Jak wykorzystać branding i przekuć go w sukces?

Wiedząc już, ile kosztuje branding, warto już na samym początku tworzenia marki poświęcić nieco więcej czasu na takie elementy jak jej nazwa, logo czy identyfikacja wizualna. Te rzeczy bowiem najmocniej zapadają w pamięci odbiorców. Branding to jednak nie sprint, ale maraton – dlatego też, aby go ukończyć, pamiętajmy o tym, żeby co jakiś czas lekko odświeżać wizerunek marki.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *