Jak budować markę. Co wpływa na jej wizerunek w sieci? Budowanie marki osobistej (własnej), czy firmowej wymaga wysiłku, czasu i systematyczności w podejmowanych działaniach. Wydaje się czymś oczywistym, że wykreowanie tej pierwszej jest bardziej czasochłonne i… trwa praktycznie przez całe życie. Wyobraźmy sobie zupełnie nieznaną osobę, która miałaby swoim imieniem i nazwiskiem sygnować np. organizowany przez jakąś firmę event albo pomóc promować produkty znanej korporacji. Sukces takich działań jest właściwie bliski zeru.

Najpierw taka osoba musi bowiem zadbać o swój wizerunek i sukcesywnie go kreować. Przy czym mały błąd, szybko może sprawić, że osoby, które przywykły do wykreowanej w ten sposób marki, stracą do niej zaufanie. Bez względu jednak na to, czy chcemy budować markę firmową, która z założenia nie wymaga aż tylu nakładów czasu, czy raczej budować markę osobistą – obie wymagają przemyślanych działań, autentyczności i spójnego przekazu. Stracić odbiorców można szybko, ale odzyskać ich już nie jest tak łatwo…

w jaki sposób budować markę

Jak nas widzą, tak o nas piszą

Pozostawione przez użytkowników opinie, komentarze, polecenia czy inne tego typu rzeczy w sieci, mają niebagatelne znaczeniu w budowaniu wizerunku własnej marki. Sprawienie, by inni mówili o nas (i to najlepiej w sposób pozytywny), to najlepszy sposób na podniesienie wiarygodności marki. To natomiast budzi zaufanie i ułatwia podjęcie decyzji np. zakupowych. Oczywiście polecenia i zachwalanie produktów związanych z daną marką, które także pośrednio wpływają na jej wizerunek, mogą być kwestią prowadzonych działań marketingowym. Dopóki wyglądają one na naturalne, to wszystko jest w porządku.

Wybór odpowiedniego medium

To nie zawsze jest takie proste, jak mogłoby się wydawać. Dla jednej marki lepszym rozwiązaniem będzie konto na w social mediach z możliwością bezpośredniego kontaktu przez Messenger, a dla innej z kolei strona typu one page, która dodatkowo mogłaby edukować odbiorców np. na temat danej rzeczy. Wszystko zależy od profilu działalności i grupy docelowej, na której nam zależy i pod którą chcemy budować markę.

Pozycjonowanie w budowaniu marki

Odpowiednio dobrane treści (content marketing), optymalizacja strony, dobór formatu obiektów graficznych czy chociażby uzupełnienie formularzy w Google Maps to niektóre z elementów, które mają wpływ na poprawę widoczności naszej marki w rezultatach wyszukiwania. Bez tego dostęp do naszych usług czy produktów jest poważnie utrudniony, a czasem wręcz niemożliwy. Przestrzeń wirtualna jest niczym galaktyka, w której znajdziemy nieskończoną ilość obiektów. Jeżeli nie mamy nic ciekawego i oryginalnego do zaoferowania i nie świecimy zbyt jasno, to trudno, by użytkownicy Internetu nas dostrzegli…

Skuteczny marketing, który pozwala budować markę i poszerzy sieć kontaktów

Własna baza kontaktów jest kluczowa, jeśli chcemy pozyskać klientów. Aktywne działania, prowadzenie strony internetowej z podpiętym blogiem, podpięcie social mediów to tylko niektóre ze sposobów poszerzenia docelowej grupy odbiorców. Aby skutecznie budować markę i zadbać o jej pozytywny wizerunek, potrzebny jest także efektywny marketing. Jest wiele działań, które możemy wykorzystać w przestrzeni internetowej: content i visual marketing, buzz marketing, reklama Ads, linki i posty sponsorowane czy social marketing.

jak budować markę

Wykreowanie własnej marki — koszty

Internet jest tym miejscem, które stwarza możliwości, by budować markę nawet nie posiadając zbyt wielu środków finansowych. Nie trzeba zatem od razu inwestować milionów, by móc zaistnieć w sieci. Ile kosztuje branding? O finalnie poniesionych kosztach decyduje oczywiście profil działalności, cel, który chcemy osiągnąć i narzędzia, których do tego użyjemy. Czasami pomoc z zewnątrz jest wręcz niezbędna – stworzenie funkcjonalnej i przejrzystej strony internetowej, prowadzenie kilku kont na portalach społecznościowych, dobra optymalizacja, przeprowadzenie audytu albo stworzenie oryginalnego logo, czy płatne działania marketingowe (reklamy), to wszystko ma swoją cenę. Przekładają się jednak na bezpośrednie efekty. Im bardziej przemyślane działanie, tym lepszy wizerunek marki.

Jak budować markę — podsumowanie

Kreowanie marki jest procesem, który wymaga podjęcia pewnych działań oraz systematyczności. Internet to z kolei doskonałe miejsce, w którym możemy zaprezentować jej pożądany wizerunek. Wszystkie podejmowane działania powinny być jednak dobrze przemyślane, wówczas przybliżą nas do osiągnięcia sukcesu.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *