Tworzenie bloga przynosi firmie wiele korzyści, jedną z największych jest możliwość pozyskania nowych klientów i zmniejszenie dystansu pomiędzy nimi, a przedsiębiorstwem. Wiele firm decyduje się na rozpoczęcie takich działań, ponieważ doskonale wiedzą oni jak dużo zalet ma w dzisiejszych czasach wartościowa i użyteczna dla odbiorcy treść. Dużą rolę odgrywać będą tutaj tytuły wpisów blogowych, ponieważ to właśnie od nich zależeć będzie czy użytkownik Internetu odwiedzi bloga i zacznie czytać artykuł czy też nie. Oczywiście nikogo nie zdziwi fakt, że największą uwagę przykuwają te kontrowersyjne i nie do końca jasne tytuły. Co w takim razie należy wziąć pod uwagę tworząc tytuły wpisów blogowych?
Dlaczego tak ważne jest, aby tytuły wpisów blogowych były odpowiednio stworzone?
Tytuły wpisów blogowych, są bardzo ważnym elementem w trakcie pisania artykułu blogowego, ponieważ to one jako pierwsze są widoczne dla odbiorcy. To właśnie na tytuł pierwsze co zwraca on uwagę i to od niego zależy, czy użytkownik zdecyduje się odwiedzić bloga czy też nie. Co więcej tytuły wpisów blogowych wyświetlają się również w wynikach wyszukiwania, będą więc one w pewnym sensie przykuwały uwagę odbiorcy i motywowały go do odwiedzenia bloga i przeczytania artykułu. Warto więc zwrócić uwagę na to jak brzmi dany tytuł.
Jak tworzyć tytuły wpisów blogowych?
Tak jak zostało to wyżej wspomniane tytuły wpisów blogowych odgrywają znaczącą rolę w momencie tworzenia artykułu. Jeżeli nie będą one ciekawe bądź intrygujące wówczas mała liczba czytelników będzie odwiedzała bloga. Jak w takim razie stworzyć tytuł wpisu, aby był on skuteczny i przykuwał uwagę odbiorcy?
- warto dać sobie czas- tworzenie tytułu nie powinno być wykonywane w sposób nierzetelny. Napisanie i wymyślenie ciekawego tytułu wymagają czasu, który warto sobie dać. Czasem zdarza się, że pomysł na tytuł pojawia się po napisaniu całego artykułu. Warto więc wymyślić sobie kilka różnych tytułów, a następnie wybrać ten, który najbardziej pasuje do napisanego tekstu.
- szukanie inspiracji – szukanie inspiracji jest kolejnym elementem, który pozwoli wymyślić tytuł, który będzie intrygował i zaskakiwał. Warto też pamiętać, że tytuł napisać można w różnych formach może być to pytanie, porada, gwarancja czy też lista. Warto więc poszukać ciekawych inspiracji, które w zasadzie znaleźć można wszędzie.
- tytuł nie powinien być zbyt długi – długość to kolejny element, na który trzeba zwrócić uwagę wymyślając tytuł. Nie powinien być on ani za długi ani za krótki. Jeżeli będzie zbyt długi wówczas może to już na samym początku zniechęcić czytelnika, natomiast zbyt krótki tytuł może być przesłanką, że w tekście nie znajdują się wszystkie odpowiedzi na zadawane przez użytkownika pytania.
- optymalizacja SEO – należy również pamiętać, że tytuł powinien być odpowiednio zoptymalizowany pod wyszukiwarki internetowe.
- tajemniczy i zabawny tytuł – warto również wspomnieć o tym, że tytuły, które są w pewnym sensie niejasne, mogą motywować klientów do klikania w artykuł. Będzie on bowiem chciał dowiedzieć się czegoś więcej na temat aspektu, który został poruszony w tytule. Należy jednak pamiętać, by przykładać dużą uwagę do tego, aby tytuł nie wprowadzał użytkownika w błąd. W przeciwnym razie będzie to powodowało, że straci on zaufanie i kolejny raz nie odwiedzi już bloga.
Jak znaleźć copywritera do współpracy?
Firmy, które szukają specjalisty, który będzie tworzył dla nich wartościowe i angażujące treści, często nie do końca wiedzą jak się do tego zabrać. Znalezienie odpowiedniego copywritera do współpracy nie jest wcale łatwym zadaniem. Aby było to możliwe przedsiębiorstwo na samym początku musi zdefiniować swoje własne potrzeby i wymagania względem treści, jakie mają być przez copywritera tworzone. Dzięki temu dużo łatwiej będzie określić warunki współpracy oraz stawkę za wykonywane usługi. Jednym z najlepszych sposobów na znalezienie skutecznego specjalisty jest oczywiście, tak zwana poczta pantoflowa. Warto więc popytać swoich bliskich znajomych, którzy może w ostatnim czasie korzystali z usług specjalisty od tworzonych treści. Oczywiście źródłem wiedzy i informacji jest także Internet, w którym znaleźć można wiele ogłoszeń copywriterów chętnych podjąć współpracę.