Sprzedaż e-commerce z roku na rok bije rekordy popularności. Aktualnie niemalże wszystko można zamówić przez Internet. To z pewnością duża wygoda oraz oszczędność czasu. Opcja zamówień online jest szczególnie doceniana teraz, w dobie pandemii, gdy ograniczona została możliwość zakupów stacjonarnych. Firmy zakładają własne sklepy internetowe, dystrybuują towar do sprzedaży online, ale również prowadzą sprzedaż za pomocą platform typu Allegro.
Na czym polega fenomen Allegro?
Mimo możliwości założenia własnego sklepu internetowego, wielu przedsiębiorców wciąż decyduje się zostać wiernym Allegro. Dzieje się tak między innymi dlatego, że nowe domeny potrzebują czasu i wkładu finansowego, by mieć wysoką pozycję w Google. Nie wszystkie firmy na to stać. Pozycjonowanie to rzetelna, sukcesywna praca, której efekty są widoczne dopiero po kilku miesiącach. Dodatkowo Allegro na przestrzeni lat wypracowało sobie zaufanie klientów. Użytkownicy platformy doskonale znają regulaminy i zasady korzystania z serwisu. Dużo łatwiej jest zaufać czemuś z czego się już korzystało, niż złożyć zamówienie z nowo otwartego sklepu.
Jak działa Allegro Ads?
Allegro Ads jest formą reklamy spersonalizowanej. Oznacza to, że kampania kierowana jest do określonej grupy osób. Spersonalizowany materiał wyświetla się kontekstowo w odpowiedzi na zapytania użytkownika. Dlatego też, Allegro Ads pozwala dotrzeć do potencjalnych klientów w istocie zainteresowanych danym produktem. Reklamy zamieszczane są w najbardziej atrakcyjnych miejscach w serwisie, przed ofertami innych sprzedający. Użytkownik przeglądając daną kategorię, widzi je na pierwszych pozycjach. Warto zaznaczyć, że duża część sprzedaży pochodzi właśnie z zakupów z dwóch pierwszych wyświetlanych propozycji. System rozliczania Allegro Ads opiera się na modelu PPC, czyli dopiero wówczas, gdy odbiorca kliknie w ofertę. Daje to sporą szansę na zaistnienie w branży i szybki zysk przedsiębiorcom, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę w sprzedaży e-commerce.
Dla kogo Allegro Ads?
Allegro Ads to sprzedaż e-commerce, w której odnajdą się nowi przedsiębiorcy, a także ci, którzy mają własne sklepy internetowe. Co ważne, każdy ma jednakowe szanse na wysoką rotację. Wszystko zależy od indywidualnego podejścia firmy do własnego profilu sklepowego. Im bardziej uporządkowany, tym częściej odwiedzany oraz bardziej wiarygodny. Z pewnością, mając do wyboru zakup u sprzedawcy z zerową sprzedażą, a ze stałą rotacją, użytkownik wybierze miejsce, w którym jest ruch. Dobrze jest również prosić swoich klientów o opinie na temat obsługi. Marketing rekomendacji wciąż wiedzie prym, jeśli chodzi o podejmowanie ostatecznych decyzji zakupowych.
Jak wdrożyć Allegro Ads?
Ustawienie reklamy Allegro Ads nie wymaga szczególnych umiejętności i dużych budżetów finansowych. Minimalny dzienny koszt reklamowy to zaledwie 3zł. Sam system zaś jest bardzo intuicyjny. Przy ustawianiu kampanii dookreśla się jej parametry w tym m.in. dzienne limity, maksymalną stawkę per klik czy frazy. W tym miejscu warto ściśle doprecyzować wartości, ponieważ efekty tej pracy, będą widoczne w skuteczności ustawionej reklamy.
Allegro Ads w wielu czynnikach przypomina kampanię Google Ads. Niemniej działanie ograniczone jest wyłącznie do aktywności na platformie, co zrozumiałe z punktu widzenia sklepu w serwisie. Daje szansę na zaistnienie w świecie sprzedaży firmom, których nie stać na zbudowanie i wypozycjonowanie własnego sklepu internetowego. Z drugiej zaś strony Allegro jest też opcją na dodatkowe zyski dla pozostałych graczy dobrze odnajdujących się w świecie e-commerce. Jak najbardziej warto rozważyć sprzedaż za pomocą tego kanału szczególnie w aktualnych epidemicznych czasach z ograniczonym dostępem do sklepów stacjonarnych.