Obecnie firmy zdają już sobie sprawę jak bardzo ważna jest treść. Może ona przynosić wiele korzyści dla przedsiębiorstw. Jak znaleźć copywritera do współpracy, samo tworzenie treści przecież nie wystarczy, w sieci jest jej bardzo dużo, więc jeśli firma chce pozyskać klienta i chce wyróżnić się na tle innych, niezbędne jest tworzenie contentu, który będzie wartościowy i interesujący dla odbiorcy. Jak to zrobić? Kim jest copywriter i jak znaleźć copywritera do współpracy?

Kim jest copywriter?

Kto to jest copywriter

Copywriter to osoba, która zajmuje się tworzeniem treści. Mogą one przybierać różną postać, na przykład tekstów, haseł reklamowych, tekstów SEO, ciekawych opisów produktów, ogłoszeń lub scenariuszy. Copywriter to osoba, której głównym zadaniem jest pisanie tekstów, jednak kontaktuje się ona również z działem kreacji i bierze ona udział w tym procesie. Jest zaangażowany w kręcenie filmów reklamowych i nagrań do radia.

Zawód copywritera daje możliwość pracowania na własny rachunek jako freelancer, ale może on też zostać zatrudniony w agencji marketingowej, w redakcji, w korporacjach, bądź na samym początku może prowadzić własnego bloga. Można wyróżnić jeszcze copywriting SEO, który opiera się na pisaniu tekstów odpowiednio dopasowanych do wymagań wyszukiwarek internetowych. Działania te głównie polegają na używaniu odpowiednich słów kluczowych, które są wpisywane przez użytkowników. Dzięki tym czynnościom możliwe będzie wysokie pozycjonowanie strony i zwiększenie ruchu na niej.

Jak znaleźć copywritera do współpracy?

Jeszcze zanim zaczną się poszukiwania idealnego copywritera, niezbędne jest określenie swoich potrzeb i wymagań contentowych. Warto to zrobić, by móc przedstawić określonej osobie odpowiednie potrzeby względem kampanii. A teraz jak znaleźć copywritera do współpracy? Jest na to kilka sposobów. Poniżej kilka z nich:

  • Polecenia rodziny i znajomych – najlepszym sposobem na znalezienie copywritera są polecenia ze strony bliskich osób. W zasadzie to zawsze się sprawdza, jeśli dana osoba przetestowała usługę określonej osoby i poleca ją, wówczas można wnioskować, że jest ona godna uwagi.
  • Agencje content marketingowe i firmy SEO/SEM – to kolejny sposób na to jak znaleźć copywritera do współpracy. Agencje takie są ekspertami w tworzeniu treści, które zoptymalizowane są pod SEO, są wartościowe i potrafią zaangażować odbiorcę. Firmy takie posiadają swoich profesjonalnych copywriterów, którzy są wyspecjalizowani w tej dziedzinie. Trzeba jednak pamiętać, że w tym przypadku mogą pojawić się większe koszty i nie będzie możliwości bezpośredniego kontaktu z osobą, która realizuje zlecenie. Z drugiej jednak strony można być spokojnym, ponieważ otrzymuje się profesjonalną wiedzę i doświadczenie.
  • Social media – kolejnym miejscem, w którym można znaleźć odpowiedź na pytanie jak znaleźć copywritera do współpracy, są social media. Powstające tam grupy dobrych copywriterów, którzy ogłaszają się i przyjmują zlecenia. Dlatego też szukając dobrego tekściarza, warto sprawdzić Facebook lub LinkedIn.

Jak działa copywriter

Kampania marketingowa dla e-commerce, czyli siła treści

Kampania marketingowa dla branży e-commerce, według większości firm opiera się na tworzeniu wartościowych treści. Marketing treści to przede wszystkim budowanie świadomości marki, za pomocą produkcji i dystrybucji całego wartościowego contentu, który będzie dla klientów przydatny i interesujący. Oczywiście tym działaniom towarzyszyć musi również budowanie relacji z klientami, co też może dziać się poprzez udostępnianie im wartościowych i ciekawych treści. Wiele właścicieli sklepów internetowych mocno skupia się na opisach swoich produktów, co oczywiście nie jest błędem i bardzo dobrze może wpływać na osiągane przez firmę korzyści.  By jednak tak się działo, muszą być one szczegółowe, merytoryczne, konkretne i unikalne.

Co więcej trzeba zadbać nie tylko o opisy produktów, ale też i kategorii. To działanie może pomóc w lepszym pozycjonowaniu, czyli wyświetlaniu strony lub sklepu internetowego na wyższej pozycji w darmowych wynikach wyszukiwania. Innym sposobem, który pokazuje jak duże znaczenie ma w dzisiejszych czasach wartościowa treść, jest prowadzenie własnego bloga. Dzięki niemu możliwe jest nawiązanie bezpośredniej relacji z klientem i lepsze poznanie go. To natomiast da możliwość dopasowania do jego potrzeb i wymagań swojej oferty.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *