Myślicie, że dobre restauracje nie muszą reklamować się wcale, bo wyprzedza je własna sława? We współczesnym świecie marketingu reklamować się musi każdy. Zarówno wielcy giganci danego segmentu rynku, jak i branżowi debiutanci. Zastanawiacie, się, co powinna zawierać kompleksowa reklama restauracji? Przygotowaliśmy kilka podpowiedzi, dzięki którym promocja lokalu gastronomicznego nabierze rozpędu.
Co jest podstawowym kryterium efektywnej kampanii marketingowej restauracji? Dobry plan i konsekwentne wdrożenie – to klucz do sukcesu! Powiedzieć łatwo, ale trudniej zrealizować? Podpowiemy Wam, jak te dwa aspekty wprowadzić w życie.
Wyprzedź czas – kompleksowa kampania marketingowa przed otwarciem
Przede wszystkim, jak w każdym biznesie istotny jest tu czas. Nie ma co ukrywać, rynek gastronomiczny w Polsce to miejsce brutalnych batalii o przetrwanie. Jeśli, więc chcecie, żeby Wasza knajpa weszła była skazana na sukces, to do gry musicie wejść jeszcze przed jej otwarciem. Już na etapie przygotowywania lokalu warto podsycać zainteresowanie i zdobywać potencjalnych klientów. Warto robić zarówno tzw. pocztą pantoflową, jak i całkowicie profesjonalnie. Od czego zacząć? Przede wszystkim od stworzenia strony www. Restauracja nie musi mieć bardzo rozbudowanej witryny, jednak powinna być ona estetyczna, intuicyjna i funkcjonalna. Domena powinna być spójna z nazwą ,a szablon i wygląd strony muszą współgrać z profilem restauracji. Nie bez znaczenia pozostają też treści, nie tylko przez wzgląd na użytkowników, którzy będą się z nimi zapoznawać, ale również z uwagi na pozycjonowanie.
Nie bez znaczenia zostaje też logo, w końcu będzie ono na wszelkich materiałach związanych z Waszą marką, a przede wszystkim na fasadzie budynku. Musi być estetyczne i zwracające uwagę, podobnie, jak nazwa. Kto wie, może Wasz lokal gastronomiczny okaże się spektakularnym sukcesem i przeobrazi się w całą sieć restauracji?
Już otwarte i co dalej?
Przed otwarcie restauracji powinniśmy też założyć profile w mediach społecznościowych, które będą naszym miejscem interakcji z potencjalnymi gośćmi, stworzyć wizytówkę Google, przygotować notatki prasowe o naszym lokalu. Warto rozważyć też publikację reklamową na poczytnym portalu z lokalnymi informacjami, czy okolicznym radiu.
Wydaje Wam się, że przed otwarciem restauracji czeka Was dużo marketingowych obowiązków? W takim razie po jej otwarciu przygotujcie na prawdziwy maraton. Bowiem te wszystkie inicjatywy podjęte przed pierwszym dniem działalności lokalu muszą być kontynuowane i wsparte kolejnymi. Macie atrakcyjną i spójną wizualnie stronę www? To świetnie się składa, ale jeśli nie zadbacie o pozycjonowanie niewiele osób na nią trafi. Dlatego warto podjąć współpracę z agencją SEO, która zatroszczy się o to, żeby Wasza witryna w Google znalazła się wysoko w rankingu. W perspektywie czasu warto założyć bloga, który będzie wsparciem w procesie pozycjonowania, a jednocześnie pozwoli budować lojalne grono zainteresowanych naszą ofertą klientów.
Założone profile na Instagramie i Facebooku muszą być regularnie wzbogacane atrakcyjnym contentem. Zdjęcia, materiały video i wszelkie inne formy mile widziane! Powinniśmy również na bieżąco kontrolować to, co dzieje się w sekcji opinii naszej wizytówki Google i wchodzić w dialog z użytkownikami. To pozwolić budować relacje i wzbudzać zaufanie.
Kampania marketingowa restauracji to złożony proces, który wymaga wiedzy na temat technik reklamowych, uporu i konsekwencji. Warto wesprzeć się profesjonalistami w tym zakresie, którzy pozwolą zmaksymalizować efektywność działań, a tym samym osiągać większe zwroty środków zainwestowanych w reklamę restauracji.
Aśka