Regularny i spersonalizowany kontakt z klientami to absolutna podstawa skutecznego marketingu. Dlatego tak istotną częścią informowania klientów o nowych promocjach lub zaktualizowanej ofercie są powiadomienia typu push. Garściami czerpią z nich zarówno duże, jak i niewielkie sklepy internetowe. O tym, dlaczego warto zainteresować się tym narzędziem i jakie płyną z niego korzyści piszemy w poniższym tekście.

Czym są powiadomienia typu push?

Zacznijmy od początku, czyli od tego czym są rzeczone wcześniej powiadomienia typu push. Otóż jest to skuteczny kanał komunikacji z klientami, którzy choć raz odwiedzili nasz sklep internetowy i zgodzili się, żeby takie komunikaty od nas otrzymywać. Zwykle przybierają one postać krótkich informacji zachęcających odbiorców do działania. W zależności od tego, gdzie zostają umiejscowione mogą być one eksponowane w formie wyskakującego okna na telefonie lub dymka z informacją na stronie www. Dlaczego warto jest korzystać z tego typu rozwiązań? Przede wszystkim prosty i jasny przekaz, szybkość i skuteczność i efektywność informacji. Ale to nie wszystko, bo lista zalet jest znacznie dłuższa.

Powiadomienia push są postrzegane przez użytkowników, jako stosunkowo bezpieczne. Bowiem żeby z nich korzystać userzy nie muszą podawać żadnych personalnych danych.  Ponadto uzyskanie zgody opiera na jednym kliknięciu, więc nie wymagają od odbiorców szczególnego zaangażowania. Komunikacja, która opiera się na komunikatach push konkuruje rownież cenowo w porównaniu choćby do newsletterów. Ponadto tego typu komunikaty są częściej czytane, bowiem nie wymagają otwarcia, jak ma to miejsce w przypadku klasycznego maila. W związku z tym rośnie też CTR, co przekłada się również na konwersje. Takie rozwiązanie komunikacyjne umożliwia znaczną automatyzację i personalizację, dzięki czemu klient odbiera komunikaty dokładnie dostosowane do jego potrzeb.

Powiadomienia push to szybki, stosunkowo tani i atrakcyjny dotarcia do klientów z ofertą dedykowaną ich potrzebom. Dlatego takie rozwiązanie powinno być nieodłącznym elementem prężnych biznesów e-commerce. Jeśli szukacie sposobu na usprawnienie komunikacji z konsumentami w Waszym e-sklepie, to powiadomienia typu push powinny znaleźć ważne miejsce w planie komunikacyjnym Waszego brandu.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *