Dobry stomatolog to niezwykle istotna sprawa, szczególnie jeśli zajmuje się naszym uzębieniem w odpowiednio profesjonalny sposób. Ciężko jest myśleć o nim z uśmiechem, jednakże jest to ktoś, kto jest nam bezsprzecznie potrzebny. Gabinety stomatologiczne zdają sobie sprawę z tego, że są potrzebne. Jednakże w dobie rosnącej z dnia konkurencji trudno jest się tak po prostu przebić. Szczególnie jeśli jest się formą zupełnie nową.
Jak zaistnieć na rynku?
Każda nowo powstała firma powinna się kupić na kilku podstawowych rzeczach, bez których jej dalsze istnienie stanęłoby pod dużym znakiem zapytania. Mowa o stworzeniu:
- zoptymalizowanej strony internetowej,
- mobilnej wersji strony internetowej,
- strony firmowej na Facebook’u.
Bez tego nie zaistnieje w internecie wizytówka firmy. A dzięki niej znacznie łatwiej będzie można się z firmą skontaktować i umówić na konkretną wizytę. Skuteczne działanie nie opiera się jednak jedynie na stworzeniu bazy kontaktowej, a na tworzeniu miejsca, w którym pacjent może się poczuć bezpiecznie. Reklama gabinetu stomatologicznego to powinny być przede wszystkim opinie zadowolonych pacjentów. Dobrze jest więc je gromadzić lub odsyłać pacjentów do konkretnych portali z prośbą o pozostawienie oceny. To niezwykle ważne, gdyż na takiej podstawie wielu nowych pacjentów decyduje się na kontakt z konkretnym gabinetem stomatologicznym. Zaistnienie na rynku w przypadku posiadania gabinetu stomatologicznego jest zarówno proste, jak i bardzo trudne, ponieważ to opinia naszych klientów liczy się w tym wszystkim najbardziej.
Co można zrobić, aby o salonie dowiedziało się więcej osób?
Na naszej stronie internetowej, która została w pełni poświęcona stomatologii, warto zamieścić bloga. Na blogu powinny pojawiać się cyklicznie wpisy. Tematy muszą dotyczyć tematów o zdrowiu, czy też bezpośrednio o leczeniu zębów. Niezwykle dobrym posunięciem jest umieszczanie na takim blogu informacji eksperckich. Z pewnością usatysfakcjonują one osoby korzystające z naszej strony. Dzięki temu nie będą one szukać opinii dalej, pozostając w naszym serwisie. Oprócz tego, że w tego rodzaju tekstach powinny być zamieszczone dobrze wbudowane frazy, powinny być one napisane w pełni profesjonalnie i rzetelnie. Muszą wzbudzić w pacjentach zasłużone zaufanie i poczucie bezpieczeństwa.
Należy udzielać się na grupach i na forach
Kolejnym dobrym pomysłem jest aktywne udzielanie się na grupach społecznościowych i na forach dyskusyjnych. Można na nich stosować marketing szeptany. Wplatanie pozytywnych wypowiedzi o naszej firmie, nawet jeśli w sposób mocno subtelny – będzie dobrze odebrane. Warto jednak tego rodzaju marketing dobrze zaplanować, ponieważ źle prowadzony marketing szeptany może niestety przynieść więcej szkód niż pożytku. Marketing szeptany to wyglądające na spontaniczne i naturalne, wypowiedzi. Ich celem jest nastawienie społeczności pozytywnie do oferowanej usługi lub całej firmy.
Skuteczne działanie marketingowe salonu stomatologicznego może być również prowadzone poprzez eRzecznika. Jego zadaniem jest monitorowanie internetu w celu znalezienia i skorygowania informacji nieprawdziwych i negatywnych. Przy czym umieszczanie nowych wpisów przeprowadza w subtelny, acz konkretny sposób. Taka osoba ma za zadanie rozwiewania wątpliwości odnośnie do usług firmowych, czy też unicestwianie w zarodku nieprawdziwych informacji szerzonych o firmie.
Warto skorzystać w tym zakresie z pomocy agencji marketingowej, która dzięki doświadczeniu i ciągle zdobywanej wiedzy, będzie w stanie zająć się naszą firmą w profesjonalny, porządny sposób. W takiej sytuacji stawianie na jakość jest podstawą, dlatego też nie warto rezygnować z pomocy specjalistów – szczególnie jeśli dopiero zaczynamy naszą przygodę z rozkręcaniem biznesu. Dobry gabinet stomatologiczny to gra warta świeczki – zarówno dla potencjalnych pacjentów, jak i dla pracujących tam lekarzy. Mimo że takie miejsce kojarzy się zwykle z bólem i mało przyjemnymi zabiegami, jest każdemu z nas bardzo potrzebne.