Zakupy na Allegro stały się ulubionym sposobem kupowania wielu rzeczy dla Polaków. Dlatego jest to szansa dla osób, które chcą wystartować z biznesem online. Tajemnica sukcesu w czasie sprzedawania na Allegro to właśnie opisy produktów. Jak je przygotować, by zachęcić klientów do kupowania?
To, że opis produktu jest naprawdę kluczowy dla poziomu sprzedaży sprawia, że wiele osób przesadza z entuzjazmem w treści. Dlatego warto zatrudnić specjalistę, copywritera, który przygotuje profesjonalne, wyważone opisy i sprawi, że będą naprawdę przyciągać klientów.
Jak sprawdzić, czy opis jest naprawdę dobry? Powinien mieć on co najmniej kilka ważnych cech:
- Zachęcający i ciekawy – to chyba tłumaczy się samo przez się. Tabela ze specyfikacją techniczną z pewnością nie przyciągnie klientów. Ciekawy, rozbudowany opis ma taką możliwość.
- Konkretny – klienci, którzy kupują przez Internet, nie mają możliwości dotknięcia produktu, porównania go z innymi czy wypróbowania. Dlatego potrzebują informacji, które pomogą im wyobrazić sobie, jak wygląda i działa produkt, a te muszą być naprawdę konkretne. Na początku warto podać w opisowej formie ogólne dane, dopiero później tabelę rozmiarów i specyfikację techniczną.
- Język korzyści – to jedno z najważniejszych narzędzi koniecznych do stworzenia naprawdę dobrego opisu. Jego zadaniem jest mówienie w ten sposób, by odbiorca wiedział, że produkt może być mu przydatny i do czego może go wykorzystać.
- Opisujący zalety, ale bez przesady – oczywiście, że w tekście opisującym produktu muszą znaleźć się zalety, ale nie można w tym przesadzić. Tak naprawdę takie sformułowania jak „ekstra”, „najlepszy”, „hit” czy „super” nie budują zaufania. Przesadzony entuzjazm może nawet zniechęcić do zakupu, ponieważ może sprawiać wrażenie sztucznego.
- Dostosowany do obiorcy – to ma znaczenie, żeby język, którym opisujesz produkt był dopasowany do grupy docelowej. W końcu kolorowe lakiery do paznokci dla nastolatek trzeba oferować zupełnie inaczej niż pieluchomajtki dla dorosłych. Zaproszenia ślubne potrzebują wzbudzającej emocje oprawy słownej, ale już na przykład elektronarzędzia powinny być reklamowane w bardziej rzeczowy sposób.
- Poprawnie napisany – dbanie o detale może naprawdę wiele zmienić. Brak poprawności językowej to pierwszy krok do tego, żeby zniechęcić klientów, dlatego warto się tego wystrzegać za wszelką cenę.
Czy szablon aukcji jest ważny?
Dobry opis produktu to nie wszystko. Tak naprawdę bardzo ważny jest także szablon aukcji na Allegro. Warto stworzyć jeden szablon grafiki, w którym znajdą się zdjęcia, miejsce na tekst i graficzne zobrazowanie zalet czy cech produktu. Dzięki temu aukcja będzie atrakcyjnie wizualna i będzie prezentowała się naprawdę profesjonalnie.
Co więcej, szablon musi koniecznie być tożsamy z grafiką sklepu internetowego lub firmowej witryny. Warto wykorzystać jeden wzór lub maksymalnie dwa, żeby po prostu wszystko było ze sobą spójne. Dzięki temu kupujący zaczną po prostu cię kojarzyć – szansa, że zapamiętają wizualną odsłonę strony jest większa niż to, że zapamiętają nazwę Allegrowicza, a to pomoże ci stworzyć system lojalnych klientów, którzy będą do ciebie chętniej wracać.
Wybór zdjęć do sprzedaży na Allegro
Klienci Allegro kupują oczami. Dlatego warto zadbać o to, żeby zdjęcia zamieszczane na aukcjach były naprawdę najlepszej jakości. Zainwestowanie w profesjonalne sesje może naprawdę pomóc w sprzedaży, ponieważ im atrakcyjnej zaprezentuje się produkt, tym lepiej.
I jeszcze jedna porada – oczywiście packshot od producenta jest konieczny, by zaprezentować produkt, jednakże warto także pokazać go w zastosowaniu. Bluzka czy naszyjnik na modelce wyglądają o wiele lepiej niż na białym tle, a elektronarzędzia leżące na warsztatowym stole zawsze będą o wiele lepiej się prezentować. Klient będzie mógł wyobrazić sobie zastosowanie tych produktów, a to już może go znacznie przybliżyć do decyzji zakupowej.
Darek