Luki, problemy, komplikacje. Każdy z nas je zna, jednym służą za pretekst, by nie iść do przodu, ale ci, którzy nauczą się, jak przekuć je w motywację – osiągną sukces. Znacie to, prawda? Chciałbym wziąć udział w szkoleniu, ale mam małe dzieci i mi przeszkadzają. Marzę o tym, żeby nauczyć się hiszpańskiego, ale zajęcia są za daleko i nie mam na to czasu. Chciałbym nauczyć się projektowania, ale mój komputer nie obsłuży profesjonalnych programów. To są właśnie gapy, czyli braki, czynniki, których nie potrafimy samodzielnie przewalczyć i potrzebujemy pomocy.

Jak lukę zamienić w sukces?

Bardzo wielu trenerów, szkoląc młodych przedsiębiorców, albo osoby, planujące założyć własną działalność proponują przyjrzeć się lukom. Czemu? Chodzi o to, że jeżeli ktoś nie może sam poradzić sobie z problemem, to najczęściej szuka rozwiązania. Takim rozwiązaniem może być specjalistyczna firma, która świadczy usługi z tego zakresu. I konsumenci są w stanie zapłacić, żeby ktoś rozwiązał problem, przez który sami nie potrafią przebrnąć. Wszyscy mówią młodym – znajdź niszę, coś czego nikt nie produkuje, a wszyscy szukają. Bardzo często osoby z różnych branż narzekają, że trudno jest znaleźć specjalistyczne narzędzia, dobrej jakości rozwiązania na jakiś problem, który nie jest typowy. Za rozwiązanie takiego problemu można zapłacić więcej, ale nie mieć przestoju w pracy, bo wtedy szkody są bardziej kosztowne.

Łatwiejsze i bardziej skuteczne jest jednak zaspokajanie potrzeb większości konsumentów na rynku. A większość z nas potrzebuje rozrywki, szkoleń, rozwoju osobistego, pożywienia, ubrań, usług różnego rodzaju. To również wszystko są luki, których nie potrafimy zaspokoić sami, albo nie jesteśmy w stanie zaspokoić ich w pełnym zakresie. Luka to szansa na rozwój biznesu i możliwość dla każdego na prowadzenie własnej działalności.

Dobry plan na biznes i grupa docelowa.

Planując założenie własnego biznesu powinieneś zadać sobie zatem jedno bardzo ważne pytanie: „Jaką lukę zapełnia mój biznes? Na jaką potrzebę konsumencką odpowiada?”. Jest to istotne z powodu rozwojowego, ale również ma wpływ na działania marketingowe. Jeżeli będziesz wiedział, jaka jest luka, to prościej będzie Ci trafić do konsumenta. Od razu stworzy Ci się grupa docelowa, która będzie zainteresowana Twoim produktem.

Jak wykorzystać succes gap?

Jak już wiesz, kto i czego potrzebuje, to musisz potrafić zaspokoić potrzebę. Zrobienie dobrego wrażenia jest tu bardzo ważne. Musisz zaprezentować swój produkt, czy usługę tak, żeby klient nie miał wątpliwości, że to jest właśnie rozwiązanie jego problemów. Że to jest to, czego od dawna potrzebował i wstrzymywało go to z pójściem dalej. Musi być przekonany, że dzięki Twojemu produktowi uzupełni lukę, że Twój produkt daje mu konkretną korzyść.

Tutaj z pomocą przychodzi marketing. To on pomoże nam wytłumaczyć klientowi, że nasz produkt jest odpowiedzią na jego bolączki. Warto tutaj zastosować taką formę przekazu i kanał, w którym możemy pokazać produkt w odpowiednim kontekście. Tutaj właśnie w kategorii problem-rozwiązanie. Warto pokazać głównego bohatera reklamy jako osobę w podobnej sytuacji jak nasz konsument. Chodzi o to, żeby odbiorca identyfikował się z problemem, bo czasem może nie zdawać sobie z niego sprawy. Jak już uzmysłowimy mu, jak bardzo doskwiera mu problem, podsuńmy mu idealne rozwiązanie. Wtedy nasz produkt zyska wartość i klient poczuje, jak bardzo jest mu potrzebny.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *