Firmy powinny dbać o swój pozytywny wizerunek w sieci to nie ulega żadnym wątpliwościom, jednak nie tylko przedsiębiorstwa są odpowiedzialne za swój wizerunek w Internecie, osoby prywatne również powinny zwracać uwagę na to jaki wizerunek tworzą. Branding personalny to budowanie własnej marki osobistej, czyli inaczej mówiąc budowanie własnego wizerunku. Proces ten nie jest prosty jednak zalety brandingu personalnego pokazują, dlaczego warto to robić. By odpowiednio zbudować swoją markę osobistą, trzeba poświęcić temu procesowi czas oraz podjąć wcześniej dokładnie zaplanowane działania. Co to jest branding personalny? Jakie są zalety brandingu personalnego?
Co to jest branding personalny?
Tak jak to zostało wspomniane wcześniej, branding personalny to marka osobista, a marka osobista, to można powiedzieć, że wszystkie skojarzenie jakie pojawiają się w głowach innych osób, kiedy pomyślą oni o danej osobie. Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że ludzie w naszym otoczeniu, mają na nasz temat pewne skojarzenia, a to oznacza, że posiadamy własną markę osobistą. Nie każdy jednak ma nad nią kontrolę, ponieważ nie każdy ją buduje. Często słyszy się, że nie powinno się przejmować tym co inni ludzie o nas myślą. Oczywiście jest w tym dużo prawdy jednak budowanie własnej marki personalnej, może przynosić naprawdę wiele korzyści. Będzie to wpływało zarówno na nasz wizerunek jak i reputacje, to natomiast przełoży się na to czy ludzie będą nam ufać czy też nie. Często też istnieje błędne przeświadczenie, że budowanie własnej marki personalnej jest dedykowane tylko osobom popularnym i zarabiającym na własnym wizerunku, oczywiście jest to nieprawda, ponieważ z brandingu personalnego może skorzystać zarówno student jak i posiadający wysoką pozycję w przedsiębiorstwie menedżer. Branding personalny jest dobrym rozwiązaniem dla każdej osoby, której zależy na budowaniu relacji z ludźmi ze swojego otoczenia.
Jakie są zalety brandingu personalnego?
Jeżeli chodzi o zalety brandingu personalnego to jest ich naprawdę całkiem sporo, dzięki odpowiedniemu brandingowi, można rozwijać swoją karierę zawodową, przez to, że ludzie będą nas szanować i postrzegać za profesjonalistów. To może przełożyć się na stanie się szanowanym ekspertem w branży bądź specjalistą w danej dziedzinie. Dużą rolę odgrywa tutaj też rozpoznawalność i możliwość poszerzania swoich kontaktów zawodowo biznesowych. Zalety brandingu personalnego to również możliwość pozyskania nowych kontrahentów do współpracy, przez to, że ludzie widzą, iż dana osoba jest profesjonalna i zaangażowana w swoje działania, chętniej podejmują z nią współpracę. Budując własną markę personalną można też w szybszy sposób osiągać swoje cele. Posiadając swój personalny brand, można też zwiększać własne wynagrodzenie, ponieważ klienci będą przekładali terminowość i profesjonalizm, nad cenę wykonanej usługi. Zalety brandingu personalnego pokazują, że posiadanie własnej marki personalnej, może sprawić, iż kariera zawodowa zacznie bardzo szybko rozwijać się i przynosić dużo większą satysfakcję.
W jaki sposób zacząć budować swoją markę personalną?
Budowanie własnej marki personalnej jest procesem, który wymaga poświęcenia dużej ilości czasu i zaangażowania. Jednak jak można to zobaczyć z powyższego punktu, warto jest podjąć ten trud, zalety brandingu personalnego pokazują jak dużo korzyści można uzyskać naprawdę. Jednym z pierwszych kroków jakie należy podjąć, jest poznanie tego co inni ludzie myślą na nasz temat. Dzięki temu możliwe będzie zwrócenie uwagi na pewne wady, a także podkreślenie zalet. Najlepiej zacząć od osób w najbliższym otoczeniu, a następnie wykraczać poza krąg najbliższych.
Ile kosztuje branding?
Branding personalny może być darmowy, ponieważ może zostać on przeprowadzony, przez osobę, która planuje poprawić swój wizerunek i zbudować własną markę personalną. W sieci znaleźć można również kursy, które działanie to będą ułatwiały, specjaliści nakierują, na odpowiednie tory. Warto zainteresować się tym zagadnieniem, ponieważ budując własną markę personalną, jesteśmy w stanie sprawić, że odbiorcy będą nas postrzegać w taki sposób w jaki chcemy być postrzegani, a nie w taki w jaki sami uznają za słuszny. Osiągnięcie takiego efektu jest możliwe szczególnie wtedy, gdy osoba zwraca uwagę na to w jaki sposób komunikuje się ze swoimi odbiorcami.